Het nieuwe werken, zitten is het nieuwe roken, kantoortuinen zijn funest als het gaat om de gezondheid deze berichten zijn de laatste tijd zeer actueel in de media. Een goed ingerichte en gezonde werkplek zijn meer dan ooit volop in de aandacht, dat is goed nieuws EM Kantoorinrichting is al jaren specialist als het gaat om een goed advies voor je juiste kantoorinrichting, wij helpen en adviseren u graag over de juiste kantoorinrichting voor uw bedrijf. Laat ons u planen uitwerken en laat ons uw kantoorinrichting intekenen, ook kunnen wij deze visualiseren in een virtual reality presentatie
Droomt u van een ruimtelijk en licht kantoor? Dit is ook voor u haalbaar! Wij leggen u uit hoe wij een kantoor intekenen, bedenken en ontwerpen.
EM Kantoorinrichting is er om u te helpen bij uw nieuwe kantoorinrichting. We zijn betrokken bij het gehele proces. We verkopen niet alleen producten maar maken het hele plaatje voor u compleet. We overleggen, inventariseren, visualiseren, calculeren, plannen en monteren.
Waar houden we rekening mee ?
Bij het ontwerpen van een kantoor houden we rekening met vele verschillende aspecten. We beginnen natuurlijk altijd met het overleg met de klant. Deze geeft aan wat de wensen (bijvoorbeeld op kleurgebied) en eisen zijn (aantal werkplaatsen, arbo technisch enzovoorts). Ook geeft deze aan wat hij verbeterd zou willen zien ten opzichte van de huidige ruimte en welke meubelen kunnen blijven en welk meubilair er aan vervanging toe is. Een ruimtelijk en licht kantoor is voor iedereen haalbaar!
Hoe gaan wij te werk?
1. Kennismaking
Allereerst komt de kennismaking, meestal doen we dit op locatie zodat we de ruimte kunnen bekijken. Op locatie maken we foto’s en meten we meestal ook meteen de maten op (inmeten). Wanneer er telefonisch word kennisgemaakt vragen wij foto’s en/of plattegronden bij de klant op. Zodat we aan de hand hiervan kunnen gaan overleggen.
2. Inventarisatie
Welk meubilair is aan vervanging toe? Welk meubilair past nog in de nieuwe omgeving? Welke sfeer en kleur wil de klant benadrukken? Door te overleggen en te brainstormen komen we samen tot het geschikte meubilair.
3. Sfeer en stijl bepalen
Wat wilt u uitstralen naar uw medewerkers en klanten? Hierin kunnen wij u helpen. De gekozen meubels, kleuren en materialen voegen we samen in een moodboard/collage zodat u de sfeer en materialen gecombineerd kunt zien.
4. Materiaal keuze
Welke vloerafwerking past bij uw bedrijf en wat voor kleur komt er op de muur? We hebben vele kleurstalen en kennis om u ook hierover te adviseren.
EM Kantoorinrichting is er om u te helpen bij uw nieuwe kantoorinrichting. We zijn betrokken bij het gehele proces. We verkopen niet alleen producten maar maken het hele plaatje voor u compleet. We overleggen, inventariseren, visualiseren, calculeren, plannen en monteren.
Waar houden we rekening mee ?
Bij het ontwerpen van een kantoor houden we rekening met vele verschillende dingen. We beginnen natuurlijk altijd met het overleggen met de klant. Deze geeft aan wat de wensen (bijvoorbeeld op kleurgebied) en eisen zijn (aantal werkplaatsen, arbo technisch enzovoorts). Ook geeft deze aan wat hij verbeterd zou willen zien ten opzichte van de huidige ruimte en welke meubelen kunnen blijven en welk meubilair er aan vervanging toe is. Een ruimtelijk en licht kantoor is voor iedereen haalbaar!
Hoe gaan wij te werk?
1. Kennismaking Allereerst komt de kennismaking, meestal doen we dit op locatie zodat we de ruimte kunnen bekijken. Op locatie maken we foto’s en meten we meestal ook meteen de maten op (inmeten). Wanneer er telefonisch word kennisgemaakt vragen wij foto’s en/of plattegronden bij de klant op. Zodat we aan de hand hiervan kunnen gaan overleggen.
2. Inventarisatie
Welk meubilair is aan vervanging toe? Welk meubilair past nog in de nieuwe omgeving? Welke sfeer en kleur wil de klant benadrukken? Door te overleggen en te brainstormen komen we samen tot het geschikte meubilair.
3. Sfeer en stijl bepalen
Wat wilt u uitstralen naar uw medewerkers en klanten? Hierin kunnen wij u helpen. De gekozen meubels, kleuren en materialen voegen we samen in een moodboard/collage zodat u de sfeer en materialen gecombineerd kunt zien.
4. Materiaal keuze
Welke vloerafwerking past bij uw bedrijf en wat voor kleur komt er op de muur? We hebben vele kleurstalen en kennis om u ook hierover te adviseren.
5. Meubilair voorstel
Voordat we gaan intekenen is het van belang dat er meubilair gekozen wordt. Welke bureaus, bureaustoelen, kasten en loungemeubelen gaan er gebruikt worden? Hierbij houden we rekening met vormgeving, arbo technische eisen en budget.
6. Plattegrond
Voor het maken van een 3D ontwerp hebben we altijd een plattegrond nodig. Het makkelijkste is wanneer we deze (DWG bestanden) van u ontvangen. Maar wanneer u deze niet in uw bezit hebt komen we zelf de maten inmeten. Op de plattegrond zijn alle (huidige) wanden, ramen en deuren zichtbaar deze gaan we hierna in 3D zetten.
7. Intekenen plattegrond
Wanneer we de plattegronden hebben gaan we beginnen met het plaatsen van de meubels in de tekening. Hierin spelen we met indelingen en houden we rekening met lichtinval, looproutes en akoestiek. Onze interieuradviseurs ontwerpen in het programma Pcon Planner van Easterngraphics. Een professioneel programma waarmee we onwijs veel kunnen! Zo kunnen we alles in een 2D en 3D omgeving ontwerpen en het meubilair van onze leveranciers invoegen.
8. Renderingen
In Pcon planner maken we renderingen, dit zijn afbeeldingen die gemaakt worden van de 3D omgeving zoals wij deze ontworpen hebben. Deze geven u een goed beeld van hoe de ruimte eruit zou komen te zien. Doordat u de ruimte nu kunt visualiseren helpt het u bij het maken van keuzes en voorkomt het fouten.
Naast afbeeldingen is het ook mogelijk om een filmpje te laten maken van uw kantoor.
9. Presentatie
Wanneer we het complete inrichtingsvoorstel afhebben gaan we het aan u presenteren. In de presentatie worden de tekeningen, indelingen en kleuren toegelicht. Daarna gaan we evalueren en optimaliseren.
10. Definitief plan
Wanneer u en wij tevreden zijn kan het plan concreet gemaakt worden. Hierna volgt het traject van de gunning van de opdracht, de offerte, plannen voor de levering, inhuizen en montage.
Gerelateerde artikelen
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Bekijk de Privacy policy en cookie beleid voor meer informatie.Akkoord